صفحه اصلی / مدل لباس / رویاها تا چه اندازه روی خواب شما تأثیر دارند؟

رویاها تا چه اندازه روی خواب شما تأثیر دارند؟


رویاها تا چه اندازه روی خواب شما تأثیر دارند؟

رویاها تا چه اندازه روی خواب شما تأثیر دارند؟

چه آنها را بخاطر بسپارید و چه نباشید ، رویاها بخشی عادی از خواب هستند. همه در هر شب تقریباً دو ساعت خواب می بینند و ممکن است خوابها در هر مرحله از خواب اتفاق بیفتد ، اگرچه در مرحله REM واضح تر هستند. اگر تا به حال از خواب رؤیایی بیدار شده اید که احساس آرامش و استراحت کرده است یا یک احساس ترسناک در لبه وجود دارد ، ممکن است از خود سؤال کرده باشید که آیا محتوای اکتشافات بسته چشم شما می تواند در کیفیت کلی خواب شما تفاوت ایجاد کند. در اینجا واقعاً چه خبر است:

رویاهای ترسناک به روز دیگر ادامه می یابد

رویاها می توانند مثبت یا منفی باشند و شکی نیست که کابوس ها دارای تابش هایی هستند که حتی بعد از بیدار شدن از خواب شما دوام می آورد. خوابیدن بعد از بیدار شدن از کابوس سخت است و آن تصاویر ترسناک می توانند بر روحیه و رفتار شما در روز بعد تأثیر بگذارد و باعث معادل یک اعدام بد خواب شود.

بیشتر بخوانید:راههای شناخت استرس

رویاها ساختار خواب را تغییر نمی دهند

با وجود این که چگونه ممکن است احساس شود ، رویاهای مزاحم همیشه بر معماری خواب شما تأثیر معنی داری ندارند ، به این معنی که آنها لزوماً چه مدت زمان را در مراحل مختلف خواب یا تعداد دفعات بیدار شدن تغییر نمی دهند. چه عواملی می توانند تغییر کنند: خوابیدن در شب چقدر طول می کشد و بدن شما چقدر چالش برانگیز است که بین مراحل غیر REM و REM خواب ، که ممکن است احساس آرامش کمتری به شما بدهد.

آیا خواب خوب مساوی رویاهای شاد است؟

رابطه بین کیفیت خواب و کیفیت خواب را می توان با سناریوی قدیمی مرغ و تخم مرغ تشبیه کرد: هیچ کس مطمئن نیست که اول می شود. تحقیقات نشان می دهد که خواب خوب معمولاً خوابهایشان را خوشایندتر و خوشحال تر توصیف می کند ، در حالی که افرادی که از بی خوابی رنج می برند ، تمایل به داشتن عواطف مثبت کمتری در ارتباط با رویاهای خود دارند ، اما این که آیا یک خواب شاد یا غم انگیز باشد به معنای خواب بهتر یا بدتر شدن است. هنوز مشخص نیست

رویاها واقعیت را منعکس می کنند

محتوای رویایی اغلب به آنچه در زندگی بیدارکننده شما اتفاق می افتد مربوط می شود. اگر در زندگی روزمره خود استرس کم و رضایت کافی را تجربه می کنید ، ممکن است رویاهای مثبت بیشتری داشته باشید. در مقابل ، اگر در طول روز دچار افسردگی یا اضطراب شدید ، ممکن است در شب رویاهای ناخوشایندتر داشته باشید و کیفیت خواب را به خطر بیاندازید.

خبر خوب این است که در حالی که شما نمی توانید رویاهای خود را به طور مستقیم کنترل کنید ، می توانید در طول روز بر روی بهبود وضعیت ذهنی خود کار کنید. این به نوبه خود ، ممکن است به بهبود کیفیت رویاهای شما – و شاید خوابیدن در شب – کمک کند.

 

ایرانی نیوز


منبع

این مطالب را نیز ببینید!

بررسی استایل ریحانا؛ شاهزاده‌خانم سرسخت دنیای موسیقی

بررسی استایل ریحانا؛ شاهزاده‌خانم سرسخت دنیای موسیقی

برترین‌ها: ریحانا، چه وقتی که در حال سفر دور دنیا و اجرای کنسرت است و …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *