صفحه اصلی / استرس / مراقب سلامت روان خود باشید!

مراقب سلامت روان خود باشید!

سلامت روان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بر جنبه ها و ابعاد مختلف زندگی افراد تاثیر گذار است. سلامت روان بر رفع مشکلات ذهنی و روانی افراد تاکید دارد. یک انسان سالم می تواند در جامعه به راحتی زندگی و پیشرفت کند. عدم سلامت روانی مشکلات زیادی در ارتباط با دیگران و جامعه ایجاد می کند. در اینجا سعی شده برخی از درمان های مربوط به سلامت روان معرفی شود تا با مطالعه و عمل به دستورات آن از یک زندگی سالم و بی دغدغه لذت ببرید. با برنافیت همراه باشید.

 

۱) رفع پریشانی

اسطوخودوس

از قدیم اسطوخودوس به یک ماده ی آرامش بخش و مسکن معروف بوده است و به عنوان یک درمان همه جانبه برای عصبانیت و پریشانی به کار می رفته است. می توانید هر گاه احساس پریشانی کردید، از روغن اسطوخودوس (اطمینان حاصل کنید که ۱۰۰ درصد طبیعی است) و یا اسپری آن استفاده کنید. حتی می توانید چند قطره از آن را با روغن نارگیل مخلوط کرده و آن را روی پوست خود ماساژ دهید.

پیشنهاد برنافیت: روش های طبیعی برای رهایی از اضطراب

مراقب سلامت روان خود باشید!

 

۲) رفع افسردگی

۱- ویتامین B

ویتامین B12 موجب ایجاد مواد شیمیایی در مغز می شود که بر خلق و خوی ما تاثیر دارد. کاهش ویتامین B12 در بدن موجب افسردگی می شود. بهترین راه برای دریافت B12 مصرف پروتئین های بدون چربی، ماهی و تخم مرغ است. اما افرادی که دچار افسردگی هستند بهتر است مکمل های B12 را مصرف کنند.

پیشنهاد برنافیت: ۸ روش برای دریافت ویتامین B12

 

۲- چای رزماری

مطالعات نشان داده است که مصرف چای رزماری دارای خواص ضد افسردگی بر روی خلق و خوی افراد می باشد. حتی اسپری کمی رزماری موجب کاهش سطح کورتیزول می شود. این داروی گیاهی قرن هاست که برای تعدیل خلق و خو به کار می رفته است.

پیشنهاد برنافیت: بهترین گیاهان دارویی برای رفع افسردگی و اضطراب

مراقب سلامت روان خود باشید!

 

۴) رفع استرس

گل ساعت

در آلمان و کشورهای اروپایی، گل ساعت یک درمان فوق العاده برای بی قراری است. چرا؟ زیرا این ماده موجب افزایش سطح گابا در مغز می شود، در نتیجه به شما احساس آرامش می دهد. شما می توانید از مکمل های این ماده استفاده کنید و یا چای آن را بنوشید.

پیشنهاد برنافیت: رفع استرس با چند ترفند آسان و سریع

 

۳) درمان حملات هراس یا پنیک

تنفس ۴، ۷، ۸

روش تنفس ۴، ۷، ۸ که توسط دکتر ویل ارائه شده، موجب کاهش پریشانی و هراس می شود. برای ۴ ثانیه هوا را به داخل شش ها ببرید، ۷ ثانیه نفس خود را نگه دارید و برای ۸ ثانیه آن را از ریه های خود خارج کنید. این کار را چندین بار در روز انجام دهید تا حملات هراس خود را سرکوب کنید.

مراقب سلامت روان خود باشید!

 

مترجم: مریم اصیلی


منبع

این مطالب را نیز ببینید!

نحوه حفظ خونسردی در هنگام زلزله و شرایط بحرانی + کارهایی که باید انجام دهید

نحوه حفظ خونسردی در هنگام زلزله و شرایط بحرانی + کارهایی که باید انجام دهید

چونه خونسردی خود را هنگام زلزله و شرایط بحرانی حفظ کنیم؟ مهم ترین مسائل در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *