صفحه اصلی / تغذیه / میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ دیابتی ها چه میوه هایی بخورند؟

میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ دیابتی ها چه میوه هایی بخورند؟

دیابت دارید؟ نگران شاخص گلیسمی بالای میوه ها هستید؟ و یا به دنبال میوه های مناسب برای دیابتی ها هستید؟ نگران نباشید. ما در برنافیت قصد داریم میوه هایی به شما معرفی کنیم که بدون نگرانی در مورد قند آنها می توانید میل کنید.

 

رژیم غذایی دیابتی ها

اگر دیابت دارید، لازم نیست تمام میوه های قند دار را از رژیم غذایی خود حذف کنید. قند یا گلوکز یک لازمه ی حیاتی برای بدن انسان است. گلوکز انرژی بدن ما را تامین می کند و ما می توانیم در طول روز فعالیت کنیم. اما اگر دیابت دارید، باید مراقب غذاهای شیرین باشید. اما بهترین راه برای اطمینان خاطر از مصرف میوه برای مبتلایان به دیابت چیست؟ مشخص است که میوه ها. دلیل آن هم در ادامه بیان شده.

بیشتر بخوانید: حقایقی در خصوص رژیم غذایی افراد دیابتی

 

میوه ها ؛ بهترین خوراکی برای دیابتی ها

برای افراد مبتلا به دیابت، مصرف میوه های کم قند و دارای شاخص گلیسمی (عددی که برای افزایش قند خون بعد از مصرف میوه ها به آن داده می شود) پایین است.میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین و املاح هستند که به بهبود عملکرد بدن کمک می کنند.

به علاوه، قندهای ساده و کربوهیدرات های موجود در آن بهتر در بدن پردازش می شوند. بدن شما به این قندهای سالم نیاز دارد. به علاوه، میوه های موجود در برنامه غذایی با سیر نگه داشتن شما به مدت طولانی به کاهش وزن شما کمک می کند.

شما می توانید از آن به عنوان یک میان وعده ی سبک یا دسر استفاده کنید. اما برخی میوه ها سرشار از قند و دارای شاخص گلسیمی بالا هستند. برای مثال، میوه های خشک دارای قند بیشتری از میوه های تازه هستند. بنابراین، در هنگام انتخاب میوه ها باید دقت کامل به خرج دهید.

بیشتر بخوانید: قند خون را به طور طبیعی کنترل کنید

 

میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ دیابتی ها چه میوه هایی بخورند؟

 

میوه های مناسب برای دیابتی ها کدامند؟

۱- میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ لیمو شیرین و لیمو ترش

لیموها سرشار از ویتامین C، A، B، منیزیم، سدیم و فیبرهای رژیمی هستند. فیبرهای محلول، با کاهش جذب قند در خون، موجب تنظیم قند خون می شوند. به علاوه، شاخص گلیسمی آنها پایین است. بنابراین، باعث افزایش قند خون نمی شوند.

بیشتر بخوانید: با افزایش سن نیاز شما به ویتامین ها افزایش می یابد؟

 

 ۲- میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ کیوی

این میوه ی پشمالو با هزاران هسته، منبع فشرده ی فیبر و ویتامین C است. استفاده از کیوی به عنوان میان وعده دوز مناسبی از قند و مواد مغذی را به بدن شما می رساند.

بیشتر بخوانید: میان وعده های خوشمزه برای بیماران دیابتی

میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ دیابتی ها چه میوه هایی بخورند؟

 

۳- میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ گلابی

گلابی را می توانید به صورت سالاد، ساده یا مخلوط نوش جان کنید. مهم نیست  چه روشی انتخاب می کنید، مزه ی آنها فوق العاده و مواد مغذی آن فراوان است. آب و فیبرهای رژیمی فراوان موجود در گلابی ها موجب می شوند تا احساس گرسنگی نکنید.

بیشتر بخوانید: غذاهای فیبردار معجزه ای در کاهش وزن

 

  ۴- میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ پرتقال، نارنگی و نارنج

مرکباتی چون پرتقال، نارنگی و نارنج منبع مناسب دیگری برای دیابتی ها محسوب می شوند. این میوه ها دارای شاخص گلیسمی پایین و سرشار از ویتامین C و فیبر می باشند.

میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ دیابتی ها چه میوه هایی بخورند؟

 

۵- میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ سیب

خوشبختانه سیب را می توان به آسانی و در همه جا پیدا کرد. پوست این میوه ی مفید سرشار از آنتی اکسیدان و فیبر است که به هضم بهتر آن کمک می کند.

بیشتر بخوانید: آنتی اکسیدان چه فوایدی دارد؟

 

۶- میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ زردآلو

اگر به دنبال یک میوه ی کم شیرین و پر فایده هستید، زردآلو بهترین دوست شماست. زردآلو حاوی کربوهیدرات بسیار پایینی است که آن را به یک میوه ی مناسب برای دیابتی ها تبدیل کرده. زردآلو سرشار از فیبر و ویتامین A نیز هست. اما از مصرف زردآلوی خشک یا همان برگه زردآلو خودداری کنید، چرا که حاوی مقدار زیادی قند است.

میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ دیابتی ها چه میوه هایی بخورند؟

 

۷- میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ هلو

مزه ی هلو فوق العاده است و برای دیابتی ها نیز بسیار مفید است. هلو سرشار از ویتامین A ،C و فیبر است.

بیشتر بخوانید: علائم دیابت نوع ۲ کدامند؟

 

۸- میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ توت فرنگی

توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین های ضروری است. بنابراین برای شما بسیار مفید هستند.

 

۹- میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ انجیر

مصرف انجیر، میزان مناسبی از آهن، آنتی اکسیدان، فیبر و املاح معدنی دیگری به شما می دهد. اگر قصد دارید انجیر خشک مصرف کنید، به تعداد انجیرهایی که می خورید توجه کنید. گلوکز بسیار کمی که در این میوه وجود دارد، آن را به یک میوه ی مناسب برای کنترل دیابت و کاهش وزن کرده است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ باور غلط درباره ی بیماری دیابت

میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ دیابتی ها چه میوه هایی بخورند؟

 

۱۰- میوه های مناسب برای دیابتی ها ؛ گریپ فروت

گریپ فروت منبع مناسبی از فیبر و مقدار زیادی ویتامین C است. این میوه شما را به مدت بیشتری سیر نگه می دارد و از بالا رفتن ناگهانی قند خون جلوگیری می کند. از مصرف آبمیوه های غیر طبیعی و مصنوعی بپرهیزید، چرا که سرشار از قند هستند.

مترجم: مریم اصیلی


منبع

این مطالب را نیز ببینید!

کویتیشن ، بهترین راه برای از بین رفتن چربی های شکم و پهلو

کویتیشن ، بهترین راه برای از بین رفتن چربی های شکم و پهلو

آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که از شر چربی های شکم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *